Header AD

«Το Θέατρο της Δευτέρας στην Καλλιθέα»: 3ος χρόνος, έναρξη παραστάσεων στις 14 Φεβρουαρίου

 


Ανοίγει η αυλαία για 3η συνεχόμενη χρονιά στο «Θέατρο της Δευτέρας στην Καλλιθέα».

Ο επιτυχημένος θεσμός που ξεκίνησε το 2020 από τον Δήμο Καλλιθέας έρχεται με 11 μεγάλες θεατρικές παραστάσεις κεντρικών αθηναϊκών θιάσων, που θα δοθούν στο Δημοτικό Θέατρο της πόλης (Κρέμου 123 και Φιλαρέτου) με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Η αυλαία για τη φετινή περίοδο ανοίγει στις 14 Φεβρουαρίου στις 8 μ.μ. με την παράσταση «Ο Κλέαρχος η Μαρίνα και ο Κοντός» των Τσιφόρου-Βασιλειάδη σε διασκευή-σκηνοθεσία Χάρη Ρώμα, ο οποίος κρατά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Οι παραστάσεις θα ολοκληρωθούν στις 9 Μαΐου και θα δίδονται κάθε Δευτέρα εκτός από τη Μεγάλη Δευτέρα και τη Δευτέρα της Διακαινησίμου. Επίσης,  παράσταση δεν θα δοθεί και την Καθαρή Δευτέρα αλλά την επομένη Τρίτη 8 Μαρτίου, που θα είναι αφιερωμένη στην Ημέρα της Γυναίκας.

Μιλώντας για το θεσμό, ο δήμαρχος Καλλιθέας Δημήτρης Κάρναβος, επισημαίνει:

«Το Θέατρο της Δευτέρας στην Καλλιθέα» είναι πλέον, μετά από δύο  χρόνια επιτυχημένης παρουσίας, ένας καταξιωμένος θεσμός για την πόλη μας.

Είμαστε χαρούμενοι, γιατί φέτος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, οι δημότες μας έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, στην πόλη τους, στο Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας, έντεκα από τις καλύτερες θεατρικές παραστάσεις των κεντρικών σκηνών της Αθήνας. Όπως πάντα, η είσοδος είναι ελεύθερη, τηρουμένης βέβαια της σειράς προτεραιότητας.

Είναι βέβαιο, ότι η ανάγκη για επιλογές πολιτισμού και ψυχαγωγίας, ιδιαίτερα αυτή την εποχή είναι μεγάλη και ο Δήμος Καλλιθέας στηρίζει και προάγει τον πολιτισμό όλο τον χρόνο, με συντονισμένες δράσεις όπως το Πολιτιστικό Καλοκαίρι, το Μεσογειακό Φεστιβάλ, τα Χαροκόπεια, το Ρεμπέτικο Τριήμερο στις Τζιτζιφιές και το Μαθητικό Φεστιβάλ που πλέον έχουν γίνει θεσμοί αλλά και με μεμονωμένες εκδηλώσεις, όπως η συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή.

Έτσι και το θέατρο, το οποίο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους  πυλώνες πολιτισμού,  προσφέρει στον θεατή όχι μόνο ψυχαγωγία αλλά και ένα βήμα ανάδειξης ήθους και υψηλών ιδανικών.

Πιστεύουμε ότι με τις πολυποίκιλες παραστάσεις, θα καλύψουμε τις απαιτήσεις και θα ικανοποιήσουμε  το σύνολο του θεατρόφιλου κοινού μας».

Αναφερόμενος στο ίδιο θέμα, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών Λάζαρος Λασκαρίδης, τονίζει:

«Θεωρούμε υποχρέωση μας να απευθύνουμε ένα τεράστιο ευχαριστώ στις Καλλιθεάτισσες και στους Καλλιθεάτες, που έχουν αγκαλιάσει τους μεγάλους θεσμούς Πολιτισμού που έχουν ξεκινήσει στην πόλη μας τα τελευταία χρόνια.

Δεσπόζουσα θέση σε αυτούς έχει «Το Θέατρο της Δευτέρας στην Καλλιθέα», το οποίο βρίσκεται ήδη στον 3ο χρόνο της επιτυχημένης πορείας του και εντάσσεται στα κορυφαία δρώμενα Πολιτισμού στο λεκανοπέδιο.

Σε συνδυασμό με τις τετράμηνες καλοκαιρινές-φθινοπωρινές εκδηλώσεις αλλά κι όλα τα άλλα δρώμενα της πόλης, η Καλλιθέα έχει καταστεί πλέον Κέντρο Πολιτισμού κι αυτό δεν μας κάνει μόνο υπερήφανους αλλά μας υποχρεώνει να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα για το καλύτερο. Και δεν ξεφεύγουμε ποτέ από αυτή την τροχιά!

Οι παραστάσεις του «Θεάτρου της Δευτέρας στην Καλλιθέα», έρχονται να συμπληρώσουν τις 28 συνολικά που ανέβηκαν στο πλαίσιο του θεσμού «Πολιτιστικό Καλοκαίρι και Φθινόπωρο 2021» αλλά και εκείνες του Θεατρικού Εργαστηρίου του Δήμου, που λαμβάνουν χώρα σε τακτά χρονικά διαστήματα. Διότι, όπως έχουμε πει, το θέατρο είναι η πεμπτουσία του Πολιτισμού κι είναι εξαιρετικά τιμητικό για μας ότι φτάνει στους κατοίκους μας εντελώς δωρεάν και δίπλα στο σπίτι τους».

Κρατήσεις θέσεων για τις παραστάσεις γίνονται τηλεφωνικά στον αριθμό 210 9570001 και ώρες 8 π.μ.-3 μ.μ. από Δευτέρα ως Παρασκευή.

Αναλυτικά, οι παραστάσεις που θα δοθούν φέτος, είναι οι εξής:

ΔΕΥΤΕΡΑ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022 – Ώρα έναρξης 20:00

 

Ο ΚΛΕΑΡΧΟΣ, Η ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΝΤΟΣ

Των Νίκου Τσιφόρου – Πολύβιου Βασιλειάδη

Διασκευή - Σκηνοθεσία: Χάρης Ρώμας

Ο Κλέαρχος Ζουγκαλάς (Χάρης Ρώμας) ευκατάστατος μεσήλικας ιδιοκτήτης ιχθυοπωλείου απατά συχνά την κακότροπη γυναίκα του Μαρίνα (Ευτυχία Φαναριώτη), τις υποψίες της οποίας φροντίζει να κατευνάζει ενοχοποιώντας τον ταλαίπωρο γαμπρό του Μάχο (Γιώργος Γαλίτης), τον οποίο η Μαρίνα αντιπαθεί με πάθος, υποβιβάζει και περιφρονεί. Όταν η ζωηρή και γοητευτική ζωντοχήρα γειτόνισσα η Λόλα (Τάνια Τρύπη) παροτρύνει τον Κλέαρχο να της κάνει παρέα στις διακοπές της στο Λουτράκι, εκείνος προσπαθεί να βρει έναν τρόπο να τη συνοδεύσει, χωρίς όμως να τον υποψιαστεί για κανένα λόγο η καχύποπτη σύζυγός του Μαρίνα. Έτσι, όταν συνειδητοποιεί πως ο γαμπρός του αντιμετωπίζει κάποιο ορθοπεδικό πρόβλημα, τον πείθει να συμβουλευτεί γιατρό, ο οποίος θα του συστήσει ιαματικά μπάνια στο Λουτράκι. Κατόπιν, πείθει τη γυναίκα του πως ο Μάχος θα πάει στα Λουτράκι με πρόφαση τα ιαματικά μπάνια, αλλά στην πραγματικότητα θα πάει διακοπές με κάποια ερωμένη του και προτείνει να πάει και ο ίδιος εκεί για να παρακολουθεί δήθεν τον ατακτούλη γαμπρό τους.  Στο Λουτράκι ωστόσο, ο Μάχος κάνει όντως παρέα με μια γυναίκα που γνώρισε εκεί όμως, αλλά παράλληλα συναντά τυχαία τον Κλέαρχο  με την ωραία γειτόνισσα και αφού ξεσκεπάζονται μεταξύ τους, αποφασίζουν να διασκεδάσουν με την Λόλα και την φιλενάδα του Μάχου, Ελληνίδα του εξωτερικού, Ντέμπυ (Μαρία Κοκολάκη) Στο μεταξύ, ένας δικηγόρος αναζητά τον Μάχο στην Αθήνα, πηγαίνει στο σπίτι του αλλά δεν λέει στη Μαρίνα τι ακριβώς θέλει. Εκείνη μπαίνει σε υποψίες για πιθανές παρανομίες του Μάχου και αποφασίζει να πάει με την ανιψιά της και γυναίκα του Μάχου, Πουλχερία (Εύη Κολιούλη) στο Λουτράκι όπου ανακαλύπτει τις γυναικοδουλειές του γαμπρού της. Εκεί αποκαλύπτεται πως ο Ντίμης (Δημήτρης Μαχαίρας) είναι ήδη εραστής (και μελλοντικός σύζυγος) της γειτόνισσας Λόλας που πήγε στα Καμένα Βούρλα για να τον κάνει να ζηλέψει. Ανάμεσα τους ο απερίγραπτος σερβιτόρος Λάζαρος (Αντώνης Καλομοιράκης) που περιπλέκει ακόμα περισσότερο τις μεταξύ τους καταστάσεις.

Πρωταγωνιστούν : Χάρης Ρώμας, Γιώργος Γαλίτης, Ευτυχία Φαναριώτη και η Τάνια Τρύπη,  καθώς και οι Δημήτρης Μαχαίρας, Εύη Κολιούλη, Αντώνης Καλομοιράκης και Μαρία Κοκολάκη.

Σενάριο : Νίκος Τσιφόρος – Πολύβιος Βασιλειάδης

Διασκευή: Χάρης Ρώμας

Σκηνοθεσία: Χάρης Ρώμας

Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Σκηνικά – Κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά

Μουσική Σύνθεση: Χρήστος Παπαδόπουλος

Χορογραφίες: Θοδωρής Πανάς

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Φρίγγας

Φωτογράφος: Πάνος Γιαννακόπουλος

Μακιγιάζ :  Λένα Καράμανλη

Περούκες - Hair Stylist: BERGMANN KORD

Οργάνωση παραγωγής: Αλεξάνδρα Ευστρατιάδη

ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022 – Ώρα έναρξης 20:00

 

Δεν πληρώνω δεν πληρώνω

του Ντάριο Φο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά

Μια ξεκαρδιστική, ευφάνταστη κωμωδία με συνεχείς ανατροπές, έντονα φαρσικά στοιχεία και καυστικό προβληματισμό για την οικονομική ανισότητα, την ανέχεια, την ακρίβεια, την ανεργία, το δικαίωμα του σύγχρονου ανθρώπου στην αξιοπρέπεια η οποία 47 χρόνια μετά το πρώτο της ανέβασμα, παραμένει σπαρταριστά επίκαιρη κι αφάνταστα απολαυστική. Το σπουδαίο έργο «Δεν πληρώνω – Δεν πληρώνω» παίζεται αδιάκοπα με τεράστια επιτυχία στην Ιταλία και σ' όλη την Ευρώπη από το 1974 μέχρι και σήμερα.

Μια συνηθισμένη ημέρα, σε μια συνηθισμένη γειτονιά σε ένα συνηθισμένο σούπερ μάρκετ, συνηθισμένες νοικοκυρές εκφράζουν έντονα τη δυσαρέσκειά τους για την υπερβολική αύξηση των τιμών. Ο τραγελαφικός καυγάς με τον διευθυντή του σούπερ μάρκετ τις οδηγεί να αδειάσουν τα ράφια και να πληρώσουν κατά βούληση, με απλά λόγια… να μην πληρώσουν τίποτα! Με το σύνθημα «Δεν πληρώνω – Δεν πληρώνω», οι δρόμοι του Μιλάνο γεμίζουν «εγκυμονούσες» γυναίκες οι οποίες κρύβουν κάτω από τα ρούχα τους τις γεμάτες με προϊόντα σακούλες που κουβαλάνε από το σούπερ μάρκετ. Ανάμεσα στο τσούρμο των γυναικών και η Αντωνία η οποία επιστρέφοντας σπίτι της φορτωμένη ψώνια οδηγείται σε μια σειρά από κωμικές καταστάσεις προκειμένου να ξεγελάσει ως μια σύγχρονη Λυσιστράτη την Αστυνομία αλλά και τον νομοταγή σύζυγό της Τζιοβάνι. Από κει και μετά, αρχίζουν οι παρεξηγήσεις, οι κωμικές καταστάσεις, αλλά και οι δραματικές συνθήκες κάτω από τις οποίες ζουν οι άνθρωποι πλέον.

 

Πρωταγωνιστούν:
Μπέσσυ Μάλφα, Γιώργος Σουξές, Βασίλης Ρίσβας, Κατερίνα Τσάβαλου, Τόνυ Δημητρίου και ο Θοδωρής Ρωμανίδης.

Συμμετέχουν:
Ανδρέας Βατζώλης, Επαμεινώνδας Μουντζουρέας, Πάνος Παναγιωτόπουλος.


Διασκευή – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνικά: Άρτεμις Φλέσσα
Κοστούμια: Ελένη Μπλέτσα
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Μουσική επιμέλεια & Πρωτότυπη: Κωνσταντίνος Παντζής
Κινησιολογία: Ειρήνη Κυρμιζάκη
Βοηθοί σκηνοθέτη: Δημήτρης Μπούρας, Βερόνικα Μπακόλα
Φωτογραφίες – Art Work: GridFox.gr

 ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022 – Ώρα έναρξης 20:00

 

Ο απρόσκλητος επισκέπτης

Tης Άγκαθα Κρίστι σε σκηνοθεσία Γιώργου Φρατζεσκάκη

 

«Ο απρόσκλητος επισκέπτης», ένα κλασικό αστυνομικό έργο με πολλές ανατροπές, της αξεπέραστης μετρ του είδους Άγκαθα Κρίστι, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Φρατζεσκάκη.

Στην πυκνή ομίχλη της Νότιας Ουαλίας, ο Μάικλ Σταρκβέντερ χάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και πέφτει σ’ ένα χαντάκι. Βρίσκεται στη μέση του πουθενά και στην προσπάθειά του να βρει βοήθεια, μπαίνει σε μια απομονωμένη έπαυλη. Στην ξεκλείδωτη μπαλκονόπορτα, τον περιμένει μια έκπληξη: Ένας άντρας είναι νεκρός.

Λίγο πιο πέρα, μ’ ένα περίστροφο στο χέρι, μια όμορφη γυναίκα. Η Λόρα Γουόρικ. Η γυναίκα που παραδέχεται πως δολοφόνησε το σύζυγό της. Ο Μάικλ γοητευμένος από τη νεαρή χήρα, αποφασίζει να τη βοηθήσει, επιχειρώντας να κατασκευάσουν από κοινού ένα ακλόνητο άλλοθι. Μήπως όμως δεν είναι αυτή τελικά η δολοφόνος; Και αν όχι, γιατί καλύπτει τα ίχνη του ενόχου; Ένα σπίτι γεμάτο πιθανούς υπόπτους. Θα καταφέρει, άραγε, ο απρόσκλητος επισκέπτης να βρει τον δολοφόνο προτού να είναι πολύ αργά;

 

Παίζουν οι ηθοποιοί: Οδυσσέας Σταμούλης,  Σοφία Μανωλάκου, Γιώργος Φρατζεσκάκης, Αννέτα Παπαθανασίου, Σαράντος Γεωγλερής, Ελένη Βουτυρά,  Κώστας Ζέκος, Στάθης Λαγκάδας

 

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος

Σκηνοθεσία – μουσική επιμέλεια: Γιώργος Φρατζεσκάκης

Σκηνικό: Βαλεντίνο Βαλάσης

Κοστούμια: Βεστιάριο ELIART

Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης

Βοηθοί σκηνοθέτη: Ελένη Βουτυρά, Στάθης Λαγκάδας

Τα κοστούμια της κ. Βουτυρά σχεδίασε και επιμελήθηκε o Αλέξανδρος Κομπόγιωργας

Art Work: Λουκάς Μελάς
Φωτογραφίες -βίντεο art: Γιώργος Κρίκος, Ra's Eye

Μακιγιάζ: Άννα Μαρία Μπάμπη

Κομμώσεις: Γρηγορία Τζήβα

Παραγωγή: Ιωάννης Ρουμελιώτης – Θέατρο ELIART

  

Κατ'εξαίρεση ΤΡΙΤΗ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 Ημέρα της Γυναίκας – Ώρα έναρξης 20:00

 

   Χορεύετε;

Bασισμένο στο αυτοβιογραφικό βιβλίο της Ολυμπίας Παπαδούκα

 «Γυναικείες φυλακές Αβέρωφ»

 Σκηνοθεσία: Δανάη Κατσαμένη

Από τον θίασο Αντάμα

                      Ένα νεαρό κορίτσι μπαίνει σ’ ένα -εδώ και χρόνια- αφημένο σπίτι. Εξερευνώντας το, ανακαλύπτει ένα βιβλίο γεμάτο μαρτυρίες γυναικών, πολιτικών κρατουμένων στις φυλακές Αβέρωφ. Η ιστορία υψώνεται μπροστά της και οι μορφές εκείνων των γυναικών που... «όσο κι αν τις σκοτώναν, υπήρχαν ακόμα πιο δυνατά», ζωντανεύουν ξανά δείχνοντάς της τον δρόμο.

 Με αφορμή το αυτοβιογραφικό βιβλίο της Ολυμπίας Παπαδούκα «Γυναικείες φυλακές Αβέρωφ» το παρόν αρχίζει να συνομιλεί με το παρελθόν για να χαράξει το δρόμο του αύριο.

 Ερμηνεύουν: Δανάη Αλυσανδράτου, Κατερίνα Καϊμά, Γεωργία Καούκη, Ειρήνη Λιγάτου, Βιβή Τάγαρη

 

Σκηνοθεσία: Δανάη Κατσαμένη

Δραματουργική επεξεργασία: Δανάη Κατσαμένη, Γεωργία Καούκη

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση και εκτέλεση / προγραμματισμός synthesizer: Δημήτρης Ανδρονιάδης

Σκηνικά: Μάρτιν Γαβρίλης

Σχεδιασμός κοστουμιών: Δανάη Κατσαμένη

Κατασκευή κοστουμιών: Μαριλίζα Λούντζη, Κλαίρη Γερανίου

Βοηθός σκηνοθέτη: Σταύρος Πολάκης

Σχεδιασμός φώτων: Μανώλης Μπράτσης

Επιμέλεια κίνησης: Δανάη Κατσαμένη, Κατερίνα Καϊμά

Φωτογραφία/βίντεο: Άκης Βαλεργάκης

Graphic Design: Αριάδνη Μιχαηλάρη

Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

  

ΔΕΥΤΕΡΑ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 – Ώρα έναρξης 20:00

 

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΒΑΝ ΙΛΙΤΣ

του Λέοντος Τολστόι

σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη

 Ο Τολστόι, μέσω αυτού του έργου του, επιχειρεί ένα προσκύνημα στον Θάνατο, αντιλαμβανόμενος εις βάθος τη σημασία της μνήμης Θανάτου. Το να θυμάται δηλαδή ο άνθρωπος ότι είναι θνητός, ότι θα ‘ρθει η στιγμή που θα πεθάνει. Και τότε, το μόνο που θα ορθωθεί μπροστά του, θα είναι το ΠΩΣ έζησε. Αυτή η σκέψη κάθε άλλο παρά λυπηρή είναι αν ο άνθρωπος καταφέρει να ζήσει «όπως πρέπει να ζει ο Άνθρωπος».

 «Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς» βασίζεται στο ΑΛΗΘΙΝΟ ΓΕΓΟΝΟΣ του θανάτου του δικαστή Ιβάν Ιλίτς Μετσνίκοφ , όπως το διηγήθηκε στον ίδιο τον Τολστόι η μητέρα του αποθανόντος. Παρ’ όλο που δεν είναι από τα πιο γνωστά, συγκαταλέγεται από φιλοσόφους και λογοτέχνες, στα πιο σημαντικά και πιο ώριμα έργα του Τολστόι.

 Υπόθεση

Ο ευκατάστατος δικαστής Ιβάν Ιλίτς, αρρωσταίνει βαριά. Η αρρώστια κι ο επικείμενος Θάνατός του, εκμηδενίζουν όλη την προηγούμενη ζωή του. Επιτυχίες, ανούσιες συναναστροφές, εξουσία, κύρος και χρήμα στέκουν αδύναμα μπροστά στο τέλος. Ολόκληρη η ύπαρξη του Ιβάν Ιλίτς σείεται συθέμελα γιατί, όσο κι αν προσπαθεί να αποδεχτεί το συμπέρασμα ότι «ο Γάιος είναι άνθρωπος, οι άνθρωποι είναι θνητοί, άρα ο Γάιος είναι θνητός» που διδάχτηκε κατά την περίοδο των φοιτητικών του χρόνων, το Εγώ του τον κρατάει γερά δέσμιο του. Ο Γάιος ναι… αυτός όμως όχι! Αυτός μπορεί να ξεγελάσει τον Θάνατο!

 Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιώργος Γαλίτης & Θανάσης Κουρλαμπάς

 Κείμενο: Leo Tolstoy

Μετάφραση από τα ρωσικά: Παύλος Στεφάνου

Διασκευή/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη

Σκηνικά/Κοστούμια: Νίκος Κασαπάκης

Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Οικονόμου

Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη

Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα

Υλοποίηση φωτισμών: Μανώλης Μπράτσης

Φωτογραφίες: Γιώργος Σακκάς

Γραφιστική επιμέλεια: GRID FOX

Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Παραγωγή: A PRIORI www.a-priori.gr

  

ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 – Ώρα έναρξης 20:00

 ΕΓΩ Η ΛΕΝΓΚΩ 

του Βασίλη Γιαννόπουλου 

σε σκηνοθεσία Κατερίνας Μαντέλη

 Η Λένγκω (Ελένη), είναι μία Ηπειρώτισσα γυναίκα, που ζει μια αλληλουχία ζωών, από την περίοδο της Επανάστασης του 1821 έως και σήμερα. Η ίδια θεωρεί, ότι στο αίμα της, κυλάει αίμα της Αρχαίας Διώνης αλλά και άλλων  γυναικών, τις οποίες με την φαντασία της ενσαρκώνει σε πολλές διαφορετικές ζωές. Έτσι «ζώντας» τα τελευταία  200 χρόνια, (Επανάσταση 1821 , Γερμανική κατοχή 1940, Πολυτεχνείο, Μεταπολίτευση κλπ.) αντιλαμβάνεται ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται, με το «τέρας» του πολέμου να εμφανίζεται πάντα, αλλά με διαφορετικό πρόσωπο. Πότε ως Τούρκος κατακτητής με το γιαταγάνι, πότε ως Φασίστας κατακτητής με την μπότα και πότε ως  οικονομικός  αόρατος κατακτητής, με κοινά προβλήματα, την πείνα, την εξαθλίωση την προσφυγιά και την προδοσία.

Στην τελευταία της ζωή που φτάνει στο σήμερα, υπερασπίζεται τους αγώνες  των σημερινών γυναικών κατ’ αντιστοιχία με τις ηρωίδες των εκάστοτε  Εθνικών αγώνων, περνώντας το μήνυμα, ότι οι ήρωες υπάρχουν και ζουν ανάμεσά μας.

Ο εμβληματικός ρόλος ενός «από μηχανής» θεού, λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ των «ζωών» της Λένγκως , αλλά παράλληλα αφήνει και κάποια ερωτηματικά στον θεατή με σκοπό να «σπρώξει» τα νοήματα του έργου πιο βαθειά στην ψυχή του.

 Η παράσταση εμπλουτίζεται από ζωντανή μουσική, με κλαρίνο, κιθάρα και κρουστά. Την πρωτότυπη μουσική συνέθεσε η Αρετή Κοκκίνου και είναι εμπνευσμένη από την ηπειρώτικη πεντατονία...

Τα τραγούδια της παράστασης με τους υπέροχους στίχους του Βασίλη Γιαννόπουλου ερμηνεύει όλος ο θίασος που αποτελείται από ηθοποιούς - τραγουδιστές και μουσικούς..

 Παίζουν οι ηθοποιοί: Γεωργία Ζώη,  Γιώργος Σίσκος,  Σταύρος Βόλκος, Κατερίνα Βολίκα

 Κιθάρα: Αρετή Κοκκίνου

Κλαρίνο: Πέτρος Χαλκιάς  

Κρουστά: Σταύρος Βόλκος-Κατερίνα Βολίκα

Συγγραφέας: Βασίλης Γιαννόπουλος

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Μαντέλη

Σκηνικά-κοστούμια: Ιωάννα Κατσιαβού

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση και διασκευή ηπειρώτικων κομματιών: Αρετή Κοκκίνου 

Στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος

Καλλιτεχνική διεύθυνση : Αδαμαντία Μαντελένη

Παραγωγή: «Διώνης Αίνιγμα» ΑΜΚΕ

  

ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022 – Ώρα έναρξης 20:00

 

ΤΟ ΑΓΡΙΜΙ-ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ

Της Δήμητρας Παπαδήμα

σε σκηνοθεσία Δήμητρας Παπαδήμα και Γιάννη Μποσταντζόγλου

  

Η Μαρίκα Κοτοπούλη, η μεγάλη ιέρεια του θεάτρου, η παθιασμένη, η ασυμβίβαστη, η ελεύθερη γυναίκα, το γεννημένο «αγοροκόριτσο», το ΑΓΡΙΜΙ, ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου Αλκμήνη και τα λέει όλα έξω από τα δόντια. Μιλάει για τον μεγάλο και παθιασμένο της έρωτα με το Ίωνα Δραγούμη, τις αδυναμίες της, τα πάθη της, αυτοσαρκάζεται, καταριέται, βρίζει, πάσχει.

Πιστός της συνεργάτης ο Μητσάκος, (Δημήτρης Μυράτ) που δεν την αφήνει από το μάτι του παρά τα δώδεκα, μόλις, χρόνια του. Η Μαρίκα μένει…. γυμνή μπροστά στον ταραχώδη, αταίριαστο, ερωτά της για τον αριστοκράτη Ίωνα Δραγούμη. Εξαρτημένη για χρόνια από εκείνον και τη μορφίνη, αφήνεται σε μια παραζάλη από όργια και ουσίες, για να σωθεί από μια κοινωνία που την αμφισβητεί, αλλά κυρίως για να δραπετεύσει από τον εαυτό της.

Το καλοκαίρι του 1920, σε ηλικία 33 χρόνων περιμένει για είκοσι τρεις μέρες στο καμαρίνι της τον Ίωνα Δραγούμη. Όταν αυτός δεν έρχεται τον ψάχνει στο κοινό, κρατάει κενή τη θέση του στο κέντρο της πλατείας, αλλά και τη διπλανή για …το καπέλο του. Η άδεια θέση, για είκοσι τρεις ολόκληρες μέρες, την φτάνει στο σημείο να ξεπερνάει ακόμα περισσότερο τα όρια της. Παίζει τους ρόλους της με απίστευτη δύναμη, σαν θηρίο στο κλουβί που σπάει τις σιδεριές του κατεστημένου και ελευθερώνεται.Και όταν, σε μία παράσταση, διακρίνει ανάμεσα στους θεατές την Πηνελόπη Δέλτα, την αντίζηλη, αρπάζει την ευκαιρία να την αντιμετωπίσει όπως ανέκαθεν το λαχταρούσε η ψυχή της και την αναγκάζει να αποχωρήσει ντροπιασμένη από την αίθουσα.

Όταν έμαθε για το θάνατο του αγαπημένου της Ίωνα – 23 μέρες της το κρατούσαν κρυφό – γαντζωμένη στο σανίδι του θεάτρου ουρλιάζει «Μήτσο την αλήθεια, όταν παίζω στην Ορέστεια βγάζω τέτοιο σπαραγμό….;» Αυτή είναι η θεατρίνα.

Της απομένει ακόμα μια «παράσταση». Το Αγρίμι, η Μαρίκα Κοτοπούλη, αψηφά τα προσχήματα και μας …ανοίγει τα μάτια! Τίποτα και κανείς δεν μπορεί να σταματήσει την πορεία της στα άγνωστα μονοπάτια της ζωής…. Όμως, κάπου ανάμεσα στο κοινό, που δεν την αφήνει από τα μάτια του, βρίσκεται ένας άντρας για να ακουμπήσει πάνω του τη μοναξιά της. Ο Γιώργος Χέλμης, ο επίσημος εραστής όλων αυτών των χρόνων.   Τον προειδοποιεί πως καίει σαν φλόγα και ξεκαρδίζεται στα γέλια… Το γέλιο είναι ό,τι απόμεινε μέσα στις στάχτες!

 Ερμηνεύει η Δήμητρα Παπαδήμα – Μαζί της ο Γιάννης Μποσταντζόγλου

Κείμενο: Δήμητρα Παπαδήμα

Σκηνοθεσία: Δήμητρα Παπαδήμα – Γιάννης Μποσταντζόγλου

Σκηνικά-Κοστούμια: Χριστίνα Οικονόμου

Μουσική επένδυση: Χρήστος Στεργίου

Φωτογράφος: Κωνσταντίνος Σκούρτης

 

  ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022 – Ώρα έναρξης 20:00

 Η ΦΑΡΣΑ ΤΟΥ ΠΙΕΡ ΠΑΤΛΕΝ

που γράφτηκε στα Γαλλικά το 1457, από ανώνυμο συγγραφέα,

σε σκηνοθεσία Θανάση Θεολόγη

 Η επιρροή που άσκησε στο λαϊκό θέατρο της Ευρώπης ήταν τόσο μεγάλη, που δίκαια θεωρείται η «μητέρα» της νεώτερης κωμωδίας. Παρουσιαζόταν συχνά από τις περιοδεύουσες συντεχνίες, σε διάφορες εκδοχές και με ποικίλες παραλλαγές των «κατορθωμάτων» του απατεώνα δικολάβου («Ο Pathelin βασιλιάς», «Ο Pathelin υπουργός, «Ο Pathelin στην κόλαση» κ.λπ.).

Σε πρώτο επίπεδο, οι ξεκαρδιστικές σκηνές εναλλάσσονται με καταιγιστική ταχύτητα και θαυμαστή ακρίβεια, συνθέτοντας ένα εκρηκτικό γαϊτανάκι, απατεωνιάς και υποκρισίας. Αρκετές από αυτές τις σκηνές τροφοδότησαν δρώμενα της Comedia de l’ arte και του (αρκετά μεταγενέστερου) Goldoni.        
Σε δεύτερο επίπεδο όμως η κωμωδία, αναδεικνύει και σατιρίζει την ανοησία και την απληστία της μικροαστικής τάξης, την «ελαστικότητα» του ήθους των δικαστικών λειτουργών και την ανεπάρκεια της δικαιοσύνης, που αδυνατεί να προστατέψει τον πολίτη που … δεν έχει μπάρμπα στη Κορώνη, από τις «ορέξεις» κάθε απατεώνα, που μπορεί να χειρίζεται κατά το δοκούν τις αδυναμίες και τα κενά του νόμου.
Σε αρκετά σημεία της παράστασης, το κοινό θα ενθαρρύνεται να πάρει ενεργό μέρος στην εξέλιξή της, κρίνοντας τη συμπεριφορά και τις πράξεις των ηρώων.      
Στη διάρκεια των αλλαγών των χώρων της δράσης, interludes θα τους προκαλούν σε χαρούμενες ταραντέλες και κεράσματα, έτσι όπως γινόταν στις παραστάσεις του δρόμου, την Αναγέννηση.

 Παίζουν οι ηθοποιοί: Ζανό Ντάνιας, Στέλιος Καλαθάς, Αναστασία Γκολέμα, Λεωνίδας Αργυρόπουλος, Ορφέας Αλπανίδης.

 Απόδοση κειμένου: Μαρία Χριστοδούλου

Σκηνοθεσία: Θανάσης Θεολόγης
Κοστούμια:
Μανόλης Παντελιδάκης
Σκηνικό:
Κώστας Κουρμουλάκης
Μουσική:
Νίκος Τσέκος
Χορογραφίες:
Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου

Βοηθός σκηνοθέτη: Λεωνίδας Αργυρόπουλος

Ζωγραφική σκηνικού: Ελένη Σουμή

Trailer: Στέφανος Κοσμίδης - ORKI

Φωτογραφίες: Γιώργος Γιαννακόπουλος

Afisa/Προωθητικό υλικό: Μαριέτα Ρούσσου

Μοδίστρα: Ελένη Παπαδοπούλου

 

 ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022 – Ώρα έναρξης 20:00

 ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ

του  Σωτήρη Πατατζή

σε σκηνοθεσία Γιώργου Ματαράγκα

 

Μια κωμωδία – σάτιρα του πολιτικού φανατισμού. Ο συγγραφέας εμπνέεται από τα ευθυμογραφήματα του Ιταλού συγγραφέα ΖΟΒΑΝΙ ΓΚΟΥΑΡΕΣΚΙ. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αγαπητό έργο στο ελληνικό κοινό και από τα πιο γνωστά έργα του Σωτήρη Πατατζή.

Γράφτηκε το 1958 και η υπόθεση του διαδραματίζεται λίγο μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, σε μια μικρή κωμόπολη της Νότιας Ιταλίας.          

Κυρίαρχα πρόσωπα δύο παιδικοί φίλοι, ο Δον Καμίλο και ο Πεπόνε.Η μεταξύ τους σχέση, αγάπης και μίσους, η έντονη πολιτική αντίθεση του αιδεσιμότατου Δον Καμίλο με τον κo Πεπόνε. Όλη η πλοκή του έργου, από το οποίο δεν λείπει ο έρωτας, δημιουργεί απίστευτες καταστάσεις, που θα κάνουν τον θεατή να γελάσει με την καρδιά του, να συγκινηθεί και να προβληματιστεί. Mια απίθανη κωμωδία που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια και σε όλες τις ηλικίες!

 Διανομή:

Ελένη Φιλίνη, Σταμάτης Τζελέπης, Παύλος Κουρτίδης, Ηλίας Παπακωνσταντίνου, Έφη Κιούκη, Ελενα Τσεφαλά και ο Γιώργος Ματαράγκας.

Στον ρόλο του Δον Καμίλο ο Πέτρος Ξεκούκης

Φιλική συμμετοχή – Φωνή Θεού ο σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης

Σκηνοθεσία : Γιώργος Ματαράγκας
Σκηνικά – Κοστούμια : Παναγιώτης Μανίκας
Μουσική επιμέλεια : Πέτρος Ζουμπούλης
Φωτισμοί : Παναγιώτης Ψύχας
Φωτογραφίες : Κώστας Δέλχας
Γραφιστική επιμέλεια: Μάχη Κερκένη 

 

 ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΜΑΪΟΥ 2022 – Ώρα έναρξης 20:00

 Συναίνεση

 της Νίνα Ρέιν σε σκηνοθεσία Φάνιας Νταλιάνη

 Η Βρετανή συγγραφέας μετά τις «Φυλές», ένα έργο που γνώρισε μεγάλη επιτυχία παγκοσμίως με κεντρικό ήρωα έναν κωφό μέσα σε μια δυσλειτουργική οικογένεια, επανέρχεται και αποφασίζει να ασχοληθεί με τη συναίνεση, έναν νομικό όρο και ταυτόχρονα μια πραγματικότητα. Ένα θέμα σημαντικό και επίκαιρο. Τη συναίνεση στη σεξουαλική πράξη.

Μία γυναίκα τη βιάσανε. Δε θα φοβηθεί, θα το καταγγείλει. Θα γίνει δίκη. Όμως ο βιαστής έχει καλό δικηγόρο. Άραγε πόσο ευλύγιστη μπορεί να είναι η αλήθεια;

Ένας δικηγόρος υπερασπίζεται έναν βιαστή. Πώς άραγε σκέφτεται ένας δικηγόρος που υπερασπίζεται βιαστές; Πόσο επηρεάζει τον τρόπο σκέψης του; Πόσο επηρεάζει τον ορισμό που δίνει εκείνος, στην προσωπική του ζωή, στη συναίνεση;

Με τη συναίνεση ως πυρήνα, η συγγραφέας επεκτείνεται σε καίρια θέματα της ζωής μας. Διότι η συναίνεση δεν έχει να κάνει μόνο με τη σεξουαλική πράξη, αλλά και με κάθε άλλη πράξη μας, κάθε πράξη που πιθανόν κάνουμε -εκβιαζόμενοι-για χάρη κάποιου άλλου. Από ενοχή, από το φόβο της απώλειας, από αγάπη.

Σε πόσες πράξεις μας έχουμε συναινέσει επιλέγοντας πραγματικά ελεύθερα;

Ένα επίκαιρο έργο  που φέρνει το καθένα ξεχωριστά ενώπιον των ευθυνών του.

Παίζουν:
Βασίλης Γεωργοσόπουλος, Ανδρέας Βελέντζας, Αντωνία Πίντζου, Ορέστης Στύλος, Κατερίνα Κοντογούρη, Σιλβάνα Σοντίνι, Ειρήνη Δρακουλέλη

 Συγγραφέας: Nina Raine (Νίνα Ρέιν)

Μεταφραστής: Κώστας Νταλιάνης

Σκηνοθέτης: Φάνια Νταλιάνη

Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Αντώνης Χαλκιάς

Πρωτότυπη μουσική: Βασίλης Μπαμπούνης

Σχεδιασμός φωτισμών: Κώστας Νταλιάνης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ευγνωσία Σοφιανίδου

Φωτογραφίες/τρέιλερ παράστασης :Φώτης Πλέγας

Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης

 

 ΔΕΥΤΕΡΑ 9 ΜΑΪΟΥ 2022 – Ώρα έναρξης 20:00

 Νέα απ’ τον Θερβάντες

του Μιγκέλ ντε Θερβάντες

σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κυριακού

 Πρόκειται για τέσσερα κωμικά μονόπρακτα. Η θεματολογία τους περιστρέφεται γύρω από το θέμα του ερωτικού πάθους, της συζυγικής απιστίας, και των κωμικών ή τραγικών συνεπειών τους. Μέσα σε αυτά αντανακλώνται οι ιδεοψυχαναγκαστικές ψυχολογικές καταστάσεις που συνορεύουν με την τρέλα – περίφημα εκπροσωπούμενες από τον θερβαντινό Δον Κιχώτη. Οι ιστορίες τους φωτίζονται από “χιουμοριστικά παιχνίδια”, με πρωταγωνιστές τούς αιώνια γελοίους τύπους (μπούφοι, ρουφιάνοι, σπουδαστές, προξενήτρες, γερο-παράξενοι, κ.λπ.), με εμφανείς τις επιρροές που άσκησε η commedia dellarte στο θεατρικό corpus του Θερβάντες. Έχοντας ως έναυσμα αυτήν την επιρροή, στην παράσταση λαμβάνονται αυτά τα τέσσερα μονόπρακτα ως ένα όχημα για μια αναδρομή στην Ιστορία της Κωμωδίας, καθώς το κάθε ένα από αυτά παραστασιοποιείται με διαφορετική υποκριτική φόρμα, μεταφέροντας το κοινό σε διαφορετική εποχή. Έτσι, με αφετηρία την ιταλική αυτοσχέδια κωμωδία (Commedia dellarte Style) και με σημείο τερματισμού τη σύγχρονη γερμανική κωμωδία (Sur-postmodern Style), οι ενδιάμεσοι σταθμοί της παράστασης είναι η γαλλική κλασικιστική ηθικολογική κωμωδία του Μολιέρου (Moliéresque Style) και η ελληνική αστική πολιτική κωμωδία ηθών του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα, μεταγραμμένη σε ομοιοκατάληκτο δεκαπεντασύλλαβο (Comédie-Vaudeville Style).

Διανομή:

Κατερίνα Μπιλάλη, Κωνσταντίνος Κυριακού, Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Βίλη Σωτηροπούλου, Λευτέρης Παπακώστας, Γιώτα Τσιότσκα, Στεφανία Γώγου

Μετάφραση – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κυριακού

Δραματουργική Επεξεργασία: Κατερίνα Μπιλάλη

Σκηνικά – Κοστούμια: Έρση Δρίνη

Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης

Πρωτότυπη Μουσική: Μιρέλα Πάχου

Κινησιογραφία: Στεφανία Γώγου

Κατασκευή μασκών: Ελένη Σουμή

Βοηθός σκηνοθέτη: Όλια Γεωργιάδου

Φωτογραφίες – Trailer: Φανή Τουμπουλίδου

 

 

-  Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:

[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, ή

[β] πιστοποιητικού νόσησης

με ταυτόχρονο έλεγχο εγκυρότητας και ταυτοπροσωπίας του κατόχου.

Οι ανήλικοι θεατές έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test)

- Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική

- Για αποφυγή συνωστισμού και καθυστέρησης της έναρξης της παράστασης, παρακαλούνται οι θεατές να βρίσκονται στον χώρο του θέατρου τουλάχιστον 30’ πριν την έναρξη της παράστασης.

 

* Τα υγειονοµικά µέτρα ενδέχεται να αλλάξουν, βάσει νέων υπουργικών αποφάσεων.

 

«Το Θέατρο της Δευτέρας στην Καλλιθέα»: 3ος χρόνος, έναρξη παραστάσεων στις 14 Φεβρουαρίου «Το Θέατρο της Δευτέρας στην Καλλιθέα»: 3ος χρόνος, έναρξη παραστάσεων στις 14 Φεβρουαρίου Reviewed by nxtypos on 9.2.22 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια