Αναβαθμίζεται η κλήση εκτάκτου ανάγκης «112»

Νέα, ενισχυμένα χαρακτηριστικά, που επιτρέπουν τον εντοπισμό του καλούντος σε λίγα δευτερόλεπτα, την αυτόματη απεικόνιση στο γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών και τη μαζική αποστολή sms σε περιοχές που βρίσκονται σε κίνδυνο, αποκτά το τηλεφωνικό κέντρο κλήσεων εκτάκτου ανάγκης «112», στο πλαίσιο έργου του ΕΣΠΑ.

Στο τηλεφωνικό κέντρο για το «112» που λειτουργεί τώρα στις εγκαταστάσεις του ΟΤΕ και δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό κλήσεων, είναι σε εξέλιξη ένα έργο, μέσω ΕΣΠΑ, για ουσιαστικές αλλαγές στη λειτουργία του συστήματος, ανέφερε ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Καπάκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM».

«Το καινούργιο σύστημα», εξήγησε ο κ. Καπάκης, «δίνει τη δυνατότητα αυτόματης ανάκτησης των πληροφοριών της θέσης του καλούντος, δηλαδή ενώ μέχρι τώρα για να γίνει ανάκτηση των πληροφοριών από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας χρειαζόταν 8 λεπτά, αυτό θα γίνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα».

Ο κ. Καπάκης πρόσθεσε ότι στα νέα χαρακτηριστικά του συστήματος ανήκουν η αυτόματη απεικόνιση στο γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών και η μαζική αποστολή sms σε περιοχές σε κίνδυνο, ώστε να ενημερώνονται οι πολίτες άμεσα. «Επίσης, έχει τη δυνατότητα το κέντρο, το 112, διασύνδεσης με όλους τους φορείς αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών, όπως είναι το 199, η ΕΛΑΣ, το 166 και όλοι γενικότερα οι άλλοι φορείς. Οι κλήσεις οι οποίες θα δέχεται το 112 θα προωθούνται κατευθείαν στους φορείς εκτάκτου ανάγκης, οι οποίοι θα κληθούν να διαχειριστούν την κλήση» εξήγησε ο γγ Πολιτικής Προστασίας.

Σε ό,τι αφορά τη φωνητική κλήση μέσω του «112», ο κ. Καπάκης εξήγησε πως «αν θεωρήσουμε ότι μια περιοχή βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή πρέπει να εκκενωθεί, θα υπάρχει η δυνατότητα με ένα αυτόματο μήνυμα φωνητικό να χτυπήσει στα σταθερά τηλέφωνα της περιοχής και κυρίως για αυτούς οι οποίοι δεν έχουν κινητά τηλέφωνα, έτσι ώστε να τους ειδοποιήσει για τον κίνδυνο που ελλοχεύει».

Επισήμανε, δε, ότι «θα υπάρχουν δύο κέντρα επικοινωνιών “contact center”, από τα οποία το ένα θα λειτουργεί στο συντονιστικό κέντρο του πυροσβεστικού σώματος και το άλλο στην ελληνική αστυνομία, όπου προβλέπονται συνολικά 50 συν 50 θέσεις εργασίας, αντίστοιχα και στα δύο κέντρα, και υπάρχει η δυνατότητα 1.440 κλήσεων ανά λεπτό».

Ο κ. Καπάκης είπε ακόμη, ότι θα χρειαστούν από 6 έως 18 μήνες για να ολοκληρωθεί το έργο και το νέο κέντρο θα μπορεί να υποστηρίξει τη διαχείριση εισερχομένων κλήσεων «in call», υποχρέωση που θα έχει η χώρα μας, βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ, από τον Οκτώβριο του 2017. «Με αυτό το σύστημα θα υπάρχει η δυνατότητα στα καινούρια αυτοκίνητα, αν βρεθούν σε κάποιον κίνδυνο ή υπάρχει κάποιο τροχαίο ατύχημα, ακόμα κι αν ο οδηγός έχει χάσει τις αισθήσεις του, αυτόματα να δίνεται κλήση στο 112 και να εντοπίζεται ποιο αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνδυνο και σε ποιο σημείο είναι», κατέληξε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο