Τι θα γίνει με ανασφάλιστα ΙΧ μετά τις 14 Ιουλίου

Προσωρινή είναι η αναβολή της ταλαιπωρίας για εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες λόγω της διασταύρωσης για τα ανασφάλιστα οχήματα. Μπορεί η κυβέρνηση να ακύρωσε προσωρινά όλη τη διαδικασία και να έδωσε νέα προθεσμία έως τις 14 Ιουλίου για την ασφάλιση όλων των ανασφάλιστων οχημάτων χωρίς την καταβολή προστίμου, ωστόσο έπειτα από αυτή την προθεσμία η ταλαιπωρία και το χάος θα επανέλθουν, με άσκοπες επισκέψεις σε Εφορίες, αστυνομία και διευθύνσεις συγκοινωνιών. Και αυτό, διότι τα λάθη που υπάρχουν στα αρχεία οχημάτων των κρατικών υπηρεσιών είναι απίθανο να έχουν διορθωθεί μέχρι να γίνει η νέα διασταύρωση.

Αν και ο νόμος για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων Ι.Χ. ψηφίστηκε το 2013, δηλαδή πριν από τέσσερα χρόνια, η πρώτη διασταύρωση για τον εντοπισμό τους έγινε μόλις πριν από μερικές ημέρες. Και, αντί να βάλει σε τάξη μια άναρχη κατάσταση που είχε διαμορφωθεί στους δρόμους με την κυκλοφορία χιλιάδων ανασφάλιστων Ι.Χ., προκάλεσε πονοκέφαλο και χάος σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που δεν έχουν παρανομήσει.

Η διασταύρωση

Συγκεκριμένα, έγινε διασταύρωση μεταξύ του αρχείου των κυκλοφορούντων οχημάτων του υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή των αρχείου των οχημάτων που διαθέτουν πινακίδες, με το αρχείο των ασφαλιστικών εταιρειών που αφορά τα οχήματα που έχουν ασφαλιστεί. Από τη διασταύρωση που έγινε “φωτογραφικά” για την ημερομηνία 6 Ιουνίου 2017 προέκυψε ότι κυκλοφορούν στην Ελλάδα 1,1 εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα. Πρόκειται για απίστευτο αριθμό, καθώς τα κυκλοφορούντα οχήματα υπολογίζεται ότι δεν ξεπερνούν τα 6 εκατομμύρια. Όσοι φορολογούμενοι “εντοπίστηκαν” να έχουν στην κατοχή τους ανασφάλιστο όχημα έλαβαν μήνυμα στην ηλεκτρονική τους μερίδα στο Τaxisnet με το οποίο καλούνταν να προχωρήσουν στην ασφάλιση του οχήματός τους ή να διορθώσουν λάθη που έχουν γίνει και τους δείχνουν ανασφάλιστους.

Όσο περνούσαν οι ώρες και οι ημέρες μετά την αποστολή του μηνύματος άρχισε να γίνεται αντιληπτό ότι οι πολίτες που δεν είχαν παρανομήσει και είχαν λάβει το σχετικό μήνυμα ήταν πάρα πολλοί. Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, ήταν περίπου το 40% αυτών που έλαβαν το μήνυμα, δηλαδή περισσότεροι από 400.000! Τι ακριβώς είχε συμβεί; Έλαβαν το μήνυμα πολίτες οι οποίοι πριν από πολλά χρόνια, ή και πιο πρόσφατα, είχαν παραδώσει το όχημά τους για απόσυρση στις εταιρείες ανακύκλωσης. Μεγάλη κατηγορία πολιτών που έλαβαν το σχετικό μήνυμα ήταν και αυτοί που είχαν δηλώσει στην αστυνομία κλοπή του οχήματός τους, ενώ πολλοί ήταν και αυτοί που είχαν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας και καλούνταν να ασφαλίσουν το όχημά τους!

Μάλιστα, στο ίδιο το μήνυμα που έλαβαν οι πολίτες γινόταν παραδοχή των λαθών που υπάρχουν και καλούνται οι πολίτες να βγάλουν το φίδι από την τρύπα πηγαίνοντας από υπηρεσία σε υπηρεσία προκειμένου να λύσουν το πρόβλημα και να μην αναγκαστούν να πληρώσουν το παράβολο-πρόστιμο των 250 ευρώ που βεβαιώθηκε στους 1,1 εκατ. φορολογουμένους.

Άτακτη υποχώρηση

Αποτέλεσμα του χάους που προκλήθηκε ήταν το ζήτημα να φτάσει στο υπουργικό συμβούλιο της περασμένη Τετάρτη, όπου ελήφθη η απόφαση να ακυρωθούν όλα και να ξεκινήσουν από την αρχή. Διαγράφηκαν όλα τα παράβολα-πρόστιμα και για τους 1,1 εκατ. πολίτες που είχαν πιαστεί στα δίχτυα της διασταύρωσης και δόθηκε διορία σε όλους να ασφαλίσουν το όχημά τους έως τις 14 Ιουλίου. Στο μεταξύ, τα συναρμόδια υπουργεία υποτίθεται ότι θα κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να διορθώσουν τα λάθη στα αρχεία τους και να μη χρειαστεί μετά τη νέα διασταύρωση να ταλαιπωρηθούν.

“Θα ισοδυναμεί με θαύμα πρώτου μεγέθους αν καταφέρει το Δημόσιο να διορθώσει τα λάθη των αρχείων του για τα οχήματα”, λέει έμπειρο πρώην στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών. “Αυτό για το οποίο θα πρέπει να είναι σίγουροι οι πολίτες που έλαβαν το μήνυμα λόγω λάθους στα αρχεία οχημάτων είναι ότι θα είναι έκπληξη αν δεν το λάβουν εκ νέου μετά τη νέα διασταύρωση”.

Αυτό θα γίνει επειδή είναι τεχνικά πολύ δύσκολο έως και αδύνατο να συντονιστούν μεταξύ τους σε λιγότερο από έναν μήνα τέσσερα διαφορετικά αρχεία οχημάτων που διατηρούνται σε τέσσερις διαφορετικές υπηρεσίες. Πάρτε ανάσα. Το υπουργείο Δημοσίας Τάξης διατηρεί το αρχείο των περίπου 400.000 οχημάτων τα οποία έχουν κλαπεί, το υπουργείο Μεταφορών διατηρεί το αρχείο των οχημάτων που έχουν ταξινομηθεί ή αποταξινομηθεί λόγω καταστροφής ή απόσυρσης, το υπουργείο Οικονομικών διατηρεί το αρχείο των κυκλοφορούντων οχημάτων, δηλαδή αυτών που διαθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας, και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών διαθέτει το αρχείο των ασφαλισμένων οχημάτων.

Έτσι, πολίτες που είτε έχουν δηλώσει κλοπή του οχήματός τους είτε το έχουν αποσύρει ή απλώς έχουν καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας είναι πολύ πιθανό με τα αντίστοιχα δικαιολογητικά στα χέρια να αναγκαστούν μετά τις 14 Ιουλίου να πάνε από υπηρεσία σε υπηρεσία προκειμένου να γλυτώσουν το πρόστιμο για τα ανασφάλιστα οχήματα και να αποδείξουν εν τέλει ότι δεν είναι… ελέφαντες.

Πηγή: Capital.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο