ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΛΙΣΟΣ: Ανεπίτρεπτο το συνεχιζόμενο κλείσιμο των ΕΛΤΑ στις Τζιτζιφιές

Ανοικτή επιστολή προς:
1. κ. Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης
2. Διοικητικό Συμβούλιο των ΕΛΤΑ
3.  Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο του Ομίλου ΕΛΤΑ
4. κ. Δήμαρχο Καλλιθέας

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) αποτελούν τον καθολικό φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών στην ελληνική επικράτεια γι αυτό και λαμβάνουν ετήσια επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό – στον οποίο ως πολίτες συνεισφέρουμε – που ανέρχεται στο ποσό των 128 εκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2013 έως και 2015, όπως πιστοποίησε η Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων.
Η συντήρηση και εν γένει επιβίωση του Δικτύου Λιανικής και Εξυπηρέτησης Πελατών των ΕΛΤΑ πρέπει, επομένως, να αντιμετωπίζεται με υπευθυνότητα, καθώς και να προτεραιοποείται, αναντίρρητα, κατά τη διαδικασία χάραξης κοινωνικής πολιτικής.
Αντ’ αυτού, ο κυβερνητικός σχεδιασμός για τα ΕΛΤΑ συνεχίζει να παρουσιάζει τραγικές έως προκλητικές αδυναμίες.
Ειδικότερα, το κλείσιμο του Ταχυδρομικού Καταστήματος Τζιτζιφιών επί της οδού Πεισιστράτου (στην εκλογική σας περιφέρεια κ. Παππά), έχει προκαλέσει αναστάτωση στην τοπική κοινωνία, επακόλουθο της οποίας είναι η επίσημα καταγεγραμμένη μέσω συλλογής υπογραφών, επιστολή η οποία επιδόθηκε στα ΕΛΤΑ.
Το  εν λόγω Ταχυδρομείο εξυπηρετούσε σε καθημερινή βάση πλήθος πελατών. Η ύπαρξη πολλών εταιρειών στην περιοχή Τζιτζιφιών αλλά και το ίδρυμα Νιάρχου, είχε ως αποτέλεσμα τις καθημερινές ουρές λόγω του φόρτου εργασιών. Η διανομή της αλληλογραφίας στη νότια Καλλιθέα  γίνεται πλέον περιστασιακά και πάντα με τεράστια καθυστέρηση,
H δημογραφική σύνθεση και οι διοικητικές ανάγκες της κάθε περιοχής πρέπει να αποτελούν τον οδικό χάρτη για τη λήψη αποφάσεων, σχετικών με την περικοπή πόρων ή και τη γενικότερη αναδιάρθρωση του Δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Το «κλείσιμο» του Ταχυδρομείου Τζιτζιφιών αποστέρησε τις εταιρείες  τους περίοικους της περιοχής από τη δυνατότητα εύκολης και άμεσης χρήσης των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Τέλος, επέφερε την οικονομική επιβάρυνση τους με τα έξοδα μετακίνησης προς το ταχυδρομείο Καλλιθέας, την αδυναμία στάθμευσης στην μία λωρίδα της οδού Ιφιγένειας όπου βρίσκεται, καθώς και την αναπόφευκτη συμφόρηση αυτού του ταχυδρομείου, λόγω του αυξημένου όγκου πελατών που θα καλούνταν να εξυπηρετήσουν με το λίγο προσωπικό που είχαν και πριν. Για ΑΜΕΑ και υπέργηρους η πρόσβαση εκεί είναι απαγορευτική. Οι κάτοικοι της περιοχής και οι εταιρείες επιλέγουν πλέον ιδιώτες για την αποστολή και παραλαβή των δεμάτων τους.
 Τα ΕΛΤΑ έδειξαν αρχικά προφορική κατανόηση και μίλησαν για προσωρινό κλείσιμο και για εύρεση νέου καταλληλότερου καταστήματος. Δυστυχώς όμως η απάντηση αυτή αποδεικνύεται παραπλανητική αφού καμία σχετική ενέργεια δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Αν τα ΕΛΤΑ επιδιώκουν να περιορίσουν τις δαπάνες και το δίκτυό τους, αν μη τι άλλο δε είναι εύλογο να το πράξουν σε μία περιοχή και ένα κατάστημα με τέτοιο όγκο εργασιών όπως των Τζιτζιφιών.
Η απαξίωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων με ουσιαστικά παράνομες και αντιαναπτυξιακές ενέργειες όπως η συγκεκριμένη, βάζει ταφόπλακα στο δημόσιο Ταχυδρομείο καθώς επιφέρει σημαντική υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού. Αποφάσεις της διοίκησης σαν αυτή έρχονται, όχι μόνο σε πλήρη αντίθεση με τον υποτιθέμενο στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησης, αλλά προσφέρουν συγκριτικό πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό, στερώντας σημαντικά έσοδα και ρευστότητα από τα ΕΛΤΑ, την οποία αναζήτησαν στους λογαριασμούς μας της ΔΕΗ.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Παρακαλείται ο  κ. Υπουργός:
Να ερευνηθεί γιατί δεν προηγήθηκε διαβούλευση με τους θιγόμενους φορείς της περιοχής  (Σύλλογοι εμπόρων, καταναλωτών, Δημοτική Αρχή κλπ φορείς, για τον επιτυχή εξορθολογισμό του Δικτύου Λιανικής και Εξυπηρέτησης Πελατών των Ελληνικών Ταχυδρομείων στην Καλλιθέα, αλλά μονομερώς ελήφθη η απόφαση, με αποτέλεσμα την απαράδεκτη σημερινή κατάσταση.
Να αναληφθούν πρωτοβουλίες, ώστε να διασφαλισθεί η επανέναρξη της λειτουργίας του Ταχυδρομικού Καταστήματος Τζιτζιφιών.
Παρακαλείται το Διοικητικό Συμβούλιο των ΕΛΤΑ και η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) να αναλάβουν τις ευθύνες τους που απορρέουν από την ιδιοκτησία του 90% των ΕΛΤΑ από το ελληνικό δημόσιο αλλά και την ύπαρξη αποζημίωσης καθολικής υπηρεσίας από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Παρακαλείται ο Δήμαρχος Καλλιθέας να ενημερώσει τους κατοίκους και το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης του, αν σκοπεύει να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του στην κατεύθυνση επίλυσης του σημαντικού αυτού προβλήματος των κατοίκων στις Τζιτζιφιές.
Γεώργιος Καστάνης, Πρόεδρος ΙΛΙΣΟΥ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο