Header AD

Τις ελπίδες τους στις εκπτώσεις εναποθέτουν οι καταστηματάρχες

Ξεκίνησαν σήμερα Δευτέρα 10 Ιουλίου και διαρκούν μέχρι την Πέμπτη 31 Αυγούστου οι τακτικές θερινές εκπτώσεις και, όπως κάθε φορά, το κλίμα στον εμπορικό κόσμο και τους καταναλωτές είναι ανάμικτο.

Υπάρχουν ελπίδες για αύξηση του τζίρου και φτηνότερες αγορές αντίστοιχα αλλά και απαισιοδοξία καθώς, όπως υποστηρίζουν και οι δύο πλευρές, όταν δεν υπάρχουν χρήματα, ακόμη και στη μισή τιμή ένα προϊόν θα μείνει απούλητο στο ράφι.

Οι έμποροι σε μεγάλο βαθμό εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην τουριστική κίνηση που αυτή την περίοδο εντείνεται ωστόσο, όπως αναφέρουν, αυτή η βοήθεια υφίσταται αλλά όχι για όλες τις πόλεις της χώρας και όχι για όλες τις περιοχές της Αθήνας.

Κορκίδης: αισιοδοξία για μια αύξηση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι

Στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων δήλωση με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων έκανε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος τόνισε ότι υπάρχει αισιοδοξία για μια αύξηση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι.

Συγκεκριμένα δήλωσε: «Ευελπιστούμε σε ανάλογη εικόνα και το 2017 σε σχέση με το 2016 όπου το πρόσημο ήταν θετικό κατά 1,8% σε σχέση με το 2015.

Τα μηνύματα ήδη είναι θετικά κυρίως από την εισαγόμενη κατανάλωση με τον τουρισμό. Η εικόνα αυτή αποτυπώνεται κυρίως στα νησιά ενώ γενικότερα η εγχώρια κατανάλωση παρουσιάζει τα γνωστά προβλήματα καθώς ο κόσμος έχει τεράστιες δυσκολίες.

Οι έμποροι καταβάλλουν κάθε προσπάθεια σε αυτό το κλίμα για καλύτερες εκπτώσεις σε μια αγορά πλέον που 130 μέρες το χρόνο έχει επίσημες εκπτώσεις και άλλες 130 ημέρες ανεπίσημες.
Ο κόσμος πρέπει να είναι προσεχτικός να μην παρασύρεται από εκπτώσεις του τύπου 70%-80% που είναι ένδειξη φουσκωμένων τιμών τον υπόλοιπο χρόνο.
Εκπτώσεις που κυμαίνονται κοντά στο 50% είναι λογικές και πολύ καλές καθώς μπορεί ο καταναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν στη μισή τιμή».

Καφούνης: Αισιοδοξία για θετικά αποτελέσματα

Από τη μεριά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επιβεβαιώνει την αισιοδοξία για θετικά αποτελέσματα στην περίοδο των θερινών εκπτώσεων εκτιμώντας ότι ο τζίρος μπορεί να αυξηθεί στις τουριστικές περιοχές μέχρι και 7%, ενώ στις υπόλοιπες μπορεί να υπάρχει αντίστοιχα αύξηση που θα φτάνει το 3%.

Αυτό δεν σημαίνει, όπως τονίζει όμως, ότι αυτό το κλίμα θα μεταφερθεί και μετά την περίοδο των εκπτώσεων καθώς από Σεπτέμβρη «με τη φοροεπιδρομή υπάρχει φόβος για τα χειρότερα».

Δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έκαναν και απλοί έμποροι. Ο κ. Γιάννης, ιδιοκτήτης καταστήματος ένδυσης στη Νέα Σμύρνη, μας αναφέρει ότι στις εκπτώσεις πράγματι υπάρχει αύξηση του τζίρου αλλά «επί της ουσίας αυτό που καταφέρνουμε είναι να φέρουμε ίσα βάρκα ίσα νερά τη χασούρα όλου του υπόλοιπου χρόνου όταν δεν μπαίνει ούτε ένας πελάτης αρκετές ημέρες».

Η κ. Ελισάβετ έχει κατάστημα στην Καλλιθέα με χειροποίητα κοσμήματα και όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «αναγκαζόμαστε και δουλεύουμε στο κόστος για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε».
Στο ερώτημα αν η θερινή τουριστική κίνηση βοηθάει, τονίζει ότι η Καλλιθέα «δεν είναι ούτε Πλάκα ούτε Μοναστηράκι» οπότε δεν αλλάζει και πολύ η κατάσταση.

Πιο αισιόδοξα βλέπει τα πράγματα ο κ. Μάριος που διατηρεί μαγαζί με ρούχα στο κέντρο της Αθήνας.

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, περιμένει κάθε χρόνο τις εκπτώσεις αυτή την εποχή καθώς τόσο με τους ξένους όσο και με τους Έλληνες καταναλωτές η κίνηση αλλά και ο τζίρος αυξάνεται και το κλίμα είναι πολύ καλύτερο.
«Οι προσφορές είναι πολύ μεγάλες και είναι ευκαιρία για τον καταναλωτή για φθηνά ψώνια αν και πλέον καλές τιμές μπορούν να βρουν σχεδόν όλο το χρόνο».

Ο κ. Κώστας και η σύζυγός του κ. Ανθούλα διατηρούν κατάστημα με παιχνίδια στο Παλαιό Φάληρο από το 1982 και, όπως δηλώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, για αυτούς οι εκπτώσεις δεν έχουν και μεγάλη σημασία παρά το γεγονός ότι το κατάστημά τους βρίσκεται σε μια περιοχή δίπλα στη θάλασσα που το καλοκαίρι έχει αρκετούς τουρίστες.
«Εμείς μόνο ξέρουμε τις δυσκολίες με τις οποίες συντηρούμε το μαγαζί μας καθώς μας έχουν καταστρέψει τα πολυκαταστήματα που πουλάνε σε εξευτελιστικές τιμές παιχνίδια δευτέρας διαλογής αλλά ο κόσμος τα προτιμάει λόγω της κακής οικονομικής του κατάστασης».

Το ΑΠΕ-ΜΠΕ μίλησε και με καταναλωτές που βγήκαν στην αγορά την πρώτη μέρα των εκπτώσεων καταγράφοντας ένα κλίμα θετικό με αρκετές ωστόσο επιφυλάξεις.
Όλοι σχεδόν ανέφεραν ότι σήμερα βγήκαν περισσότερο διερευνητικά περιμένοντας τις επόμενες ημέρες για ακόμα μεγαλύτερες εκπτώσεις.

«Είναι τέτοια η κατάσταση που περιμένουμε να πέσουν όσο γίνεται περισσότερο οι τιμές για να κάνουμε κάποιες αγορές», τονίζει η κ. Ντίνα, 47 ετών, ενώ η κ. Ράνια, 52 ετών, επισημαίνει ότι «πλέον ψωνίζουμε μόνο στις εκπτώσεις και πάλι όχι όπως παλιότερα». Ο κ. Θεόδωρος, 74 ετών, και ο κ. Ανδρέας, 72 ετών, συνταξιούχοι και οι δύο, δεν ελπίζουν σε κάτι από τις εκπτώσεις καθώς όπως αναφέρουν «η σύνταξη πλέον φτάνει μόνο για τα απαραίτητα και για τα ψώνια της καθημερινότητας».

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων τα τελευταία επτά χρόνια κυμαίνεται περίπου στα 7 δισ. ευρώ με χαμηλότερο τζίρο το καλοκαίρι του 2015 στα 6,8 δισ. ευρώ και υψηλότερο το 2014 στα 7,2 δισ. ευρώ, ενώ η αύξηση του τζίρου το 2016 σε σύγκριση με το 2015 ήταν 1,8%, αλλά ο γενικός δείκτης των συνολικών απωλειών του κύκλου εργασιών του διμήνου Ιουλίου/Αυγούστου από το 2008 μέχρι σήμερα δείχνει -33,6%.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ




Τις ελπίδες τους στις εκπτώσεις εναποθέτουν οι καταστηματάρχες Τις ελπίδες τους στις εκπτώσεις εναποθέτουν οι καταστηματάρχες Reviewed by athinapoli gr on 12.7.17 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια