Header AD

Παραμύθι-πυξίδα για τυφλούς μαθητές

Το πρώτο παραμύθι με διδακτικό περιεχόμενο για μη βλέποντες μαθητές που τυπώνεται αυτές τις ημέρες σε γραφή μπράιγ θα κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να ταξιδέψουν μέσα από τις σελίδες του μαθητές σχολείων που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης.


Πρόκειται για την ιστορία του Οδυσσέα και της Καλυψώς που ταξιδεύουν στον χρόνο και πιο συγκεκριμένα στη Θήρα, την εποχή του κυκλαδικού πολιτισμού. «Το παραμύθι μας παρέχει την απόλυτη ελευθερία. Ελευθερία και για τον δημιουργό και για τα παιδιά που θα το διαβάσουν με αυτό τον ξεχωριστό τρόπο», τονίζει στο «Εθνος» η συγγραφέας του βιβλίου Αναστασία Κατσούγκρη.

Το ταξίδι του Οδυσσέα, ενός ριψοκίνδυνου αγοριού και λάτρη της περιπέτειας, και της Καλυψώς, ενός συνετού κοριτσιού που της αρέσει η ιστορία, ξεκινά μέσω μίας μαγικής μηλιάς. Μία εξερεύνηση σ΄ έναν κήπο τους οδηγεί σε μία μηλιά φορτωμένη με φρούτα. Οταν πλησιάζουν ακούν έναν ψίθυρο, μία φωνή μέσα από το δέντρο. «Είμαι η μηλιά της γνώσης» τους είπε, για να προσθέσει εξάπτοντας τη φαντασία των δύο παιδιών αλλά και των αναγνωστών ότι με το κάθε μήλο μπορούν να ταξιδέψουν σε αλλοτινούς καιρούς, σε άλλες εποχές.

Παιχνίδι γνώσης
Από εκείνο το σημείο, επισημαίνει η κ. Κατσούγκρη, η οποία είναι εκπαιδευτικός και διευθύντρια στο δημοτικού σχολείο Συκαμίνου Ωρωπού, ξεκινά η περιπέτεια των δύο παιδιών μέσα από διαλόγους και «εικόνες», μέσα από ένα παιχνίδι γνώσης γνωρίζοντας έτσι με έναν εναλλακτικό και χαρούμενο τρόπο τον κυκλαδικό πολιτισμό.

Ο διευθυντής του σχολείου τυφλών Καλλιθέας Φίλιππος Κατσούλης

Ο Οδυσσέας και η Καλυψώ μεταφέρονται στη Θήρα και μέσα από το παραμύθι δίνονται απαντήσεις για διάφορα θέματα, όπως γιατί ονομάστηκαν έτσι οι Κυκλάδες, μαθαίνουν τα παιδιά για τις ανταλλαγές προϊόντων, για τα κοσμήματα και τα ειδώλια που έφτιαχναν οι γυναίκες, για τη μητριαρχική κοινωνία εκείνης της εποχής.

«Το παραμύθι πρέπει μέσω της αφήγησης να ενεργοποιεί τη φαντασία των παιδιών, να δημιουργεί εικόνες και να οικοδομεί τη σκέψη. Θα πρέπει να είναι διασκεδαστικό, κατανοητό και αποδεκτό από τα παιδιά» υπογραμμίζει η κ. Κατσούγκρη η οποία προσθέτει πως απευθύνεται σε όλους όσους αισθάνονται παιδιά. Για τις μικρότερες ηλικίες, απευθύνεται κυρίως σε παιδιά από τη Β΄ δημοτικού και μετά.

Η ιδέα για τη συγγραφή του παραμυθιού ξεκίνησε την εποχή που έκανε την εξειδίκευσή της (diploma) στις μαθησιακές δυσκολίες στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας ενώ η ίδια είναι κάτοχος και μεταπτυχιακού διπλώματος στις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. «Στο πλαίσιο του diploma έπρεπε να ετοιμάσω μία εργασία για τυφλά παιδιά. Μίλησα μαζί τους, είδα πώς λειτουργούν στην καθημερινότητά τους και τι ανάγκες έχουν. Ο πρωταρχικός μου στόχος ήταν μέσα από το κείμενο να μπορέσουν να αναπλάσουν εικόνες και να δουν μέσα από τα μάτια της ψυχής τους», τόνισε.

Πειραματική διδασκαλία
Η κ. Κατσούγκρη έκανε μία πειραματική διδασκαλία σε παιδιά της Γ΄ και Δ΄ τάξης του ειδικού δημοτικού σχολείων τυφλών στην Καλλιθέα που στεγάζεται στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών Ελλάδος τόσο σε αμβλύωπες, δηλαδή παιδιά με περιορισμένη όραση, όσο και σε μαθητές με ολική τυφλότητα.

ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το δείτε εδώ
Παραμύθι-πυξίδα για τυφλούς μαθητές Παραμύθι-πυξίδα για τυφλούς μαθητές Reviewed by Νότιος Χτύπος on 9.1.16 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια

Post AD