Σαρώνουν οι οικονομικές ηλεκτρονικές απάτες

Το 52% των χρηματοοικονομικών επιχειρήσεων έχουν αποζημιώσει τους πελάτες τους
Το 52% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των χρηματοοικονομικών συναλλαγών στο διαδίκτυο κατέβαλαν αποζημιώσεις σε πελάτες τους που έπεσαν θύματα ηλεκτρονικής απάτης, σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήγαγαν οι εταιρείες B2B International και Kaspersky Lab.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, οι περισσότερες αποζημιώσεις δόθηκαν χωρίς να έχουν ουσιαστικά ερευνηθεί οι συνθήκες γύρω από αυτά τα γεγονότα.

Επίσης, στην έρευνα σημειώνεται ότι σχεδόν το ένα τρίτο των εταιρειών πιστεύει ότι τα έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές απειλές είναι μικρότερα σε σχέση με το κόστος της προστασίας.

Η έρευνα συμπεραίνει ότι αρκετοί οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι των online πληρωμών είναι προετοιμασμένοι να δεχτούν τα επιπλέον έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές επιθέσεις.

Οι εκπρόσωποι των χρηματοοικονομικών εταιρειών και οι εργαζόμενοι σε online καταστήματα που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν με βεβαιότητα, σε ποσοστό 28% και 32% αντίστοιχα, ότι οι συνολικές ζημίες από το ψηφιακό έγκλημα, συμπεριλαμβανομένων των αποζημιώσεων για χρήματα που έχουν κλαπεί, δεν υπερβαίνουν το κόστος της εγκατάστασης λύσεων ασφάλειας.

Παράλληλα, μόνο το 19% των χρηματοοικονομικών εταιρειών και το 7% των online καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι τα κόστη που σχετίζονται με την αποζημίωση των πελατών βρίσκονται μεταξύ των τριών σοβαρότερων συνεπειών της ψηφιακής απάτης.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το Kaspersky Security Network, σχεδόν 4 εκατομμύρια χρήστες των προϊόντων της Kaspersky Lab ήρθαν αντιμέτωποι με κακόβουλο λογισμικό (malware), που επιχείρησε να κλέψει τα χρήματά τους το 2013 (αύξηση 18,6% σε σχέση με το 2012). Το Δεκέμβριο του 2013, αρκετές τράπεζες στη Βόρεια Αμερική υπέστησαν συνολική ζημία άνω των 200 εκατ. δολαρίων εξαιτίας της διαρροής στοιχείων τραπεζικών καρτών και προσωπικών δεδομένων των πελατών τους. Ωστόσο, οι συνολικές απώλειες είναι πιθανότατα υψηλότερες.

Προφανώς, η συνεχής ανάπτυξη του ψηφιακού εγκλήματος θα δημιουργήσει μία κατάσταση κατά την οποία οι αποζημιώσεις που θα καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες, θα υπερβαίνουν τόσο τα κόστη για την προστασία των συναλλαγών, όσο και τους προϋπολογισμούς για αποζημιώσεις.

«Εκτός από την ανάγκη να δεσμεύσουν κεφάλαια από τον προϋπολογισμό τους για την αποζημίωση των πελατών, οι χρηματοοικονομικές εταιρείες θα πρέπει να καλύψουν και τα κόστη που σχετίζονται με την αντιμετώπιση των παραπόνων των πελατών. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι ακόμη και αν τα χρήματα επιστραφούν στα θύματα σύντομα, οι πελάτες πιθανότατα θα είναι ιδιαίτερα σκεπτικοί για τον αν θα ξαναχρησιμοποιήσουν υπηρεσίες που δεν μπορούν να εγγυηθούν ότι οι online λογαριασμοί είναι ασφαλείς. Γενικά, πιστεύουμε ότι η πρόληψη των απωλειών είναι σαφώς καλύτερη από την αποζημίωση» σχολίασε ο Ρος Χόγκαν, επικεφαλής του τμήματος πρόληψης απάτης στην Kaspersky Lab.

«Οι προσαρμοσμένες λύσεις που έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν τις online συναλλαγές, όπως η πλατφόρμα Kaspersky Fraud Prevention, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο που προέρχεται από online απάτες στο ελάχιστο. Αυτό σημαίνει ότι τα κεφάλαια που έχουν δεσμευθεί για αποζημιώσεις, μπορούν να απελευθερωθούν και να αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων» συμπλήρωσε ο ίδιος.

newsbeast.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο